понеделник, 4 юли 2022 г.

Цифрови услуги:ограничаване на влиянието на технологичните гиганти и защита на потребителите



Знаковите правила на ЕС в областта на цифровите технологии задължават онлайн компаниите да защитават потребителите от незаконно съдържание, повишават отчетността и  ограничават пазарната мощ на технологичните гиганти.

Предстои Парламентът да проведе окончателното гласуване на новите Законодателен акт за цифрови услуги  (DSA) и  Законодателен акт за цифровите пазари (DMA) - два ключови законопроекта, които имат за цел да се справят с обществените и икономическите последици от технологичната индустрия, като установят стандарти за по-безопасно и по-отворено цифрово пространство за потребителите и по-справедлив цифров пазар за предприятията.

Съгласно Законодателния акт за цифровите услуги (DSA), онлайн платформите - като социалните медии и онлайн магазините - ще трябва да предприемат мерки за защита на своите потребители от незаконно съдържание и стоки. Много големите онлайн платформи и услуги ще бъдат обект на по-строги задължения, пропорционални на рисковете, които те представляват за обществото. Големите технологични фирми ще трябва да бъдат по-прозрачни по отношение на своите операции и да предприемат действия за предотвратяване на разпространението на дезинформация и неблагоприятни въздействия върху основните права. Таргетираната реклама ще бъде ограничена, а "тъмните модели" (dark patterns) и други подвеждащи практики ще бъдат забранени.

Законодателният акт за цифровите пазари (DMA) се фокусира върху нелоялните практики, прилагани от най-големите онлайн платформи, действащи като "пазачи на информационния вход" (gatekeepers) на цифровия пазар, като например социалните мрежи, месинджърите и търсачките. Целта е да се установят равнопоставени условия на конкуренция, за да се насърчат растежът и иновациите, както и по-големият избор на услуги за потребителите.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар