Човек,
вършещ нещо грешно, се аргументира, че го прави поради своята Карма; и дори не
се опитва да не го върши, защото то му доставя незабавно удоволствие. Как да го
впечатлим, така че да не го прави?
Бог е дал свободна воля на човека, с която да гради или
да разваля своята кариера. Човек няма Бхога-Сватантрата или свободата да се
наслаждава или страда, който фактор се управлява от Карма. Но той има Карма-Сватантрата
или свободата да върши добро или лошо. Той може да замести старите зли Самскари
с добри Самскари чрез Вичара-шакти t.e. сила на волята и постоянно практикуване на
добри деяния.
Това, че злото изглежда да доставя незабавно удоволствие, е най-голямото
изкушение и най-голямото препятствие за култивиране на добродетели; и то може
да бъде премахнато само чрез различаване и опит. Размишляване върху трайните
щети в края на краищата, нанесени на самата душа на човека от злодеянията, и
вредата, която нанася на самото общество
като цяло чрез своите злодеяния, трябва да накарат човека да се откаже от злото
действие – колкото и приятно да изглежда на повърхността.
. Няма преки пътеки за решаване на този наистина сериозен проблем; нечестивото сърце няма да се откаже лесно. И ето защо нашите древни предци са възвеличили Сатсанг. Единствено постоянното общуване с мъдрите и духовно развити личности може да премахне тези грешни идеи от ума на нечестивия.
. Няма преки пътеки за решаване на този наистина сериозен проблем; нечестивото сърце няма да се откаже лесно. И ето защо нашите древни предци са възвеличили Сатсанг. Единствено постоянното общуване с мъдрите и духовно развити личности може да премахне тези грешни идеи от ума на нечестивия.
Въпрос и отговор от книгата на Свами Шивананда "Може ли да отговоря на това?"
Няма коментари:
Публикуване на коментар